Pozwolena A1

Dlaczego opłaca się wozić odpady?

Dlaczego transport odpadów jest opłacalny? Na co zwrócić uwagę, decydując się na ich przewóz? Czym się wyróżnić spośród innych firm, by odnieść sukces w branży transportu odpadów? Dlaczego tak istotny jest dobór kompetentnych kontrahentów? Na te i inne pytania odpowiada Manager grupy OPEN TRANSPORT i właściciel marki EKOLOGISTYKA24, Pan Paweł Koszyński.

 

Dlaczego EKOLOGISTYKA24 tak bardzo skupiła się na transporcie odpadów?

 

Paweł Koszyński: Odpowiadamy na bieżące zapotrzebowanie rynku. Wzrost konsumpcji w krajach unijnych wiąże się automatycznie z ilością powstających odpadów.

Na rynku pojawia się coraz więcej produktów opakowanych w surowce, nadające się do ponownego przetworzenia. Stwarza to możliwości rozwoju dla ogromnego rynku i zapotrzebowanie na tego typu produkty. Odpady w tej chwili pełnią rolę towaru, który sprzedaje się, kupuje, przetwarza, utylizuje, ale przede wszystkim transportuje. Jako grupa postanowiliśmy wspomagać eksport, wspierać procesy recyklingowe, zakupowe i transportowe.

Ile firm w tej chwili współpracuje z Państwa firmą jako flota podwykonawcza? Jakich kontrahentów Państwo obsługują? 

 

PK: Na tę chwilę jest to kilkadziesiąt firm, posiadających ciągniki siodłowe z naczepami typu firana/plandeka lub ruchoma podłoga. Firmy obsługiwane są kompleksowo, a każda z nich otrzymuje dedykowanego koordynatora, który pozostaje w stałym kontakcie z kierowcą lub spedytorem.

Obsługujemy zarówno potężne firmy produkujące wolumeny odpadów liczone w setkach tysięcy ton rocznie, ale także małe przedsiębiorstwa, które zlecają nam przewozy kilkudziesięciu ton. Są to różnorodne produkty pochodzenia poprodukcyjnego takie jak ścinki gumowe, kordy stali, PET w bigbagach lub luzem, wszelkie frakcje folii itp. Także ładunki neutralne, nie będące odpadami.

ROZMIESZCZENIE NACZEP [stan na 17.10.2017]

Co potrzebne jest do nawiązania z Państwa grupą współpracy?

 

PK: Współpracujemy jedynie z profesjonalnymi firmami nastawionymi na pełen rozwój. Cenimy sobie swój czas i cenimy naszych kontrahentów. Pomagamy wdrożyć systemy zarządzania, analizujemy i korygujemy niedziałające ubezpieczenia, pomagamy w rozliczaniu opłacalności inwestycji. Na rynku towarów neutralnych zrobiło się bardzo ciasno. Wiele z firm konkuruje już jedynie ceną, co według mnie jest drogą donikąd.

Posiadanie zezwoleń na przewóz odpadów w poszczególnych krajach Unii Europejskiej daje przewagę w walce z konkurencją. Wiele firm, które zaczęły z nami współpracę, uważa ten krok za kluczowy. Oczywiście wielu "pseudo-spedytorów" straciło pracę, ale jest to dowód na to, że na rynku nie ma miejsca dla osób niekompetentnych.

Outsourcing usług spedycyjnych jest często niedoceniany. Odchodzą wszelkiego rodzaju koszta,  takie jak pensja spedytora, koszt jego ubezpieczeń, biura, telefonów etc.Po odliczeniu tych kosztów od stawki bazowej firmy widziały swój prawdziwy zysk netto.

Jakie przyjęliście Państwo plany rozwojowe na rok 2018? Jakie są Pańskie prognozy dla transportu międzynarodowego? 

 

PK: Sinusoida od zawsze towarzyszy branży transportowej. Spadki to odbicia, a odbicia to spadki. Wyobraźmy sobie firmę transportową, która trafiła na dobrą koniunkturę i jej planem rozwojowym jest zwiększenie floty o kolejne trzy zestawy rok do roku. Teraz wystarczy pomnożyć tę firmę przez kilkadziesiąt tysięcy i rynek zapełnia się jednakowymi środkami transportu, co w konsekwencji prowadzi do drastycznych spadków stawek. Ludzie zaczynają jeździć za bezcen.

Jedynie współpraca na stabilnych relacjach i ze stabilnym partnerem biznesowym gwarantuje spokój. Jeśli nawet firma nie będzie przynosiła zysków to utrzymuje się na rynku, podczas gdy konkurencja po prostu pada. To zaś daje dobre prognozy na przyszłe lata - można w tym czasie budować markę, realizować nowe projekty, ale przede wszystkim nie martwić się o to czy będziemy mieli za co opłacić leasing lub wypłacić pensje pracownikom.

Jeśli natomiast chodzi o nasze plany to jest to przede wszystkim wsparcie exporterów i importerów odpadów neutralnych. Dzięki temu - w skrócie - zwiększamy ilość wolnych wolumenów dla naszych przestrzeni transportowych. Zwiększenie wydatków na reklamę i marketing planujemy na poziomie około 20.000 € miesięcznie co będzie w konsekwencji podwojeniem wydatków z roku 2017.

Zachęca nas do tego ilość konwersji w postaci podpisywanych kontraktów. Planujemy także zwiększenie ekspansji na rynek Wielkiej Brytanii.

Opinia eksperta

Zobacz komentarze

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Przewoźnicy odpady ekologistyka
Rzetelny
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.