Waste transport permits

We prepare waste transport permits quickly and without unnecessary formalities. Trust in our many years of experience.

Why cooperate with us?

Timeliness

We guarantee fast and accurate preparation of permits within the required timeframe.

Expertise

Over 10 years' experience in the waste industry and knowledge of environmental legislation.

Comprehensive service

From document preparation to obtaining waste transport permits.

Risk minimisation

Completing the declaration without errors reduces the risk of financial sanctions.

What is the process for obtaining a permit?

1

Consultation

Initial discussion, establishing your needs and checking the requirements for your business.

2

Preparation of documents

Completion of necessary documents, filing of applications and annexes.

3

Submission of the application

Submit documentation to the relevant authority and monitor progress.

4

Official decision

If there are any comments or amendments, we help to make them to expedite the permit.

5

Finalisation

Receipt of decision and transfer of permit. Support in further procedures if required.

Our customers' opinions

Frequently asked questions

Yes, we obtain permits for Poland and all EU countries.

Turnaround time depends on the complexity of the documents and the requirements of the office.

Most often, company details, vehicle information, waste type and codes are required. We will provide you with a full list of the necessary documents during your consultation.

Przeważnie uprawnienia do przewozu odpadów wydawane są na czas nieokreślony. Wszystko zależy jednak od kraju lub zakresu pozwolenia. Np. w Polsce można uzyskać uprawnienia do przewozu wszystkich odpadów z katalogu na tak długo jak będzie istniała firma. Jednak w Niemczech pozwolenia są dwa – jedno na odpady niebezpieczne, inne na odpady neutralne. Podobnie jest w Szwecji.

Tak, urzędy poszczególnych krajów wymagają by przesyłane do nich dokumenty były tłumaczone . Współpracujemy z biurem tłumaczeń, które może dla Ciebie wycenić przekład dokumentów na konkretny język. Skontaktuj się z nami aby zapytać o szczegóły.

POLSKA

Tak, w transporcie odpadów w kraju wymagane oznaczenie to tablica na masce pojazdu z napisem ODPADY. Tablica musi być biała, a jej wymiary powinny wynosić 400 mm szerokości i 300 mm wysokości. Wymogi odnośnie napisu: kolor czcionki – czarny, wysokość liter – minimum 100 mm i szerokość linii minimum 15 mm.

Jeśli z powodu ograniczeń technicznych montaż tablicy o wspomnianych wyżej wymiarach nie będzie możliwy, dopuszcza się zmniejszenie:
– wymiaru tablicy do minimum 300 mm szerokości i minimum 120 mm wysokości;
– wysokości napisu „ODPADY” do minimum 80 mm i szerokości linii do minimum 12 mm.

TRANSPORT TRANSGRANICZNY

W przypadku transgranicznego transportu odpadów, stosuje się tablicę koloru białego o wymiarach jak wyżej. Umieszcza się na niej jednak wielką literę „A” koloru czarnego (od niem. ABFALL – odpady). W tym wypadku jej wysokość musi mieć minimum 200 mm i szerokość linii minimum 20 mm.

Wszystko zależy od tego jaki charakter ma dany przewóz. Jeśli przywozisz odpady z zagranicy, musisz uzupełnić zgłoszenie SENT. Podobnie w przypadku dostawy w tranzycie, a od niedawna also in export. Oprócz tego pamiętaj o standardowych dokumentach przewozowych takich jak WZ, CMR lub podobne.

W takiej sytuacji niestety narażasz się na wysokie kary finansowe. W Polsce raz uzyskany numer BDO jest co prawda ważny bezterminowo, ale musisz zadbać o to, by dane w pozwoleniu były aktualne. Jeśli natomiast podejmiesz się transportu odpadów bez numeru BDO, może cię to kosztować nawet 1 mln złotych. W Niemczech za podobne przewinienie twój portfel może się uszczuplić o kilkaset tysięcy euro. Monitoruj ważność pozwoleń i działaj z wyprzedzeniem, by być gotowym na każdą ewentualność. A jeśli potrzebujesz pomocy w odnowieniu uprawnień, reach out to us.

Niestety nie ma takiego dokumentu. Każdy kraj ustala własne zasady uzyskiwania uprawnień do przewozu odpadów, ale musi to robić w oparciu o wytyczne zawarte w unijnych przepisach, jak chociażby w Rozporządzeniu (UE) 2024/1157, które zastąpiło Rozporządzenie 1013/2006.

Jeśli chodzi o Polskę, przewoźnik odpadów nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu posiadania pozwolenia. Takie koszty w postaci opłaty rejestracyjnej i/lub rocznej oraz opłaty produktowej ponoszą inne podmioty, zarejestrowane w BDO. Jeśli natomiast chodzi o inne kraje, w Danii obowiązuje opłata roczna za obecność w rejestrze przewoźników odpadów. W przypadku Włoch natomiast należy co roku opłacać usługi przedstawiciela, sprawującego pieczę nad kontem firmy w tamtejszej bazie przewoźników.