Our Blog
Worth attention
How to start transporting waste and make money from it (operational guide)
Jak zacząć transport odpadów? Wyobraź sobie, że to nie sprint, ale szachowa rozgrywka rozpisana na miesiące i lata. Twoje figury to zaplecze techniczne, zasady gry to przepisy i notyfikacje, a każdy ruch to procedura udokumentowana zgodnością. Pojawią się kontrole, opóźnienia i presja czasu – ale tylko ci, którzy zachowają zimną krew, wygrają tę partię. Oni nie zbijają ceny. Oni sprzedają pewność – a za pewność płaci się najwięcej. Transport odpadów to partia szachów, nie sprint Nie wygrywasz szybkością. Wygrywasz ustawieniem. Najpierw budujesz pozycję, potem atakujesz wolumenem. Otwierasz grę mapą wymogów i klasą ładunku. Wybierasz figury: tabor, telematykę, ludzi. Ustalasz plan…
Our Blog
Business and investment
How to start transporting waste and make money from it (operational guide)
Jak zacząć transport odpadów? Wyobraź sobie, że to nie sprint, ale szachowa rozgrywka rozpisana na miesiące i lata. Twoje figury to zaplecze techniczne, zasady gry to przepisy i notyfikacje, a każdy ruch to procedura udokumentowana zgodnością. Pojawią się kontrole, opóźnienia i presja czasu – ale tylko ci, którzy zachowają zimną krew, wygrają tę partię. Oni nie zbijają ceny. Oni sprzedają pewność – a za pewność płaci się najwięcej. Transport odpadów to partia szachów, nie sprint Nie wygrywasz szybkością. Wygrywasz ustawieniem. Najpierw budujesz pozycję, potem atakujesz wolumenem. Otwierasz grę mapą wymogów i klasą ładunku. Wybierasz figury: tabor, telematykę, ludzi. Ustalasz plan…
Our Blog
Close to people
Mercury dispute. An EU step in the right direction
The European Union has decided on dental amalgam: it has banned its use in children, pregnant women and nursing mothers. Mercury still remains Unfortunately, mercury will be with us for years to come. But there will be much less of it. Much now depends on the individual EU Member States. It remains to be seen whether the health of their citizens is important to them. For the time being, the European Union has banned the use of amalgam in those most exposed to toxic heavy metals - children, pregnant women and breastfeeding mothers.Hanna Schudy Decisions at EU level European civil society influenced in early December a preliminary agreement between the European Parliament, the European Commission and the Council of the Union...
Our Blog
Eco Poland
Used engine oil: how to turn a problem into a valuable resource?
On a day-to-day basis, we are unlikely to think about what happens to the oil we pour out in a restaurant after a fry-up or change during car maintenance. However, every drop matters - if inappropriately managed, it can become a danger to the environment and, if well stored, a valuable resource. Used engine oil, industrial oil or cooking oil is a topic worth looking into. And that is exactly what we will do in this article. Old Europe, new challenges - the continent's oil balance sheet Millions of tonnes of waste oil are generated in Europe, and the scale and nature of the waste varies greatly depending on the source. Engine and industrial oils dominate quantitatively, while cooking oil (UCO) is gaining...
Our Blog
Eco World
Transporting hazardous waste without a permit - why is it a bad idea?
The transport of hazardous waste can only be carried out by companies that have special permits. But what if such a document is missing? Or when a company takes a conscious risk of delivering this type of waste illegally? Contact regarding hazardous waste transport permits e.nadolna@ekologistyka24.pl , +48 881 045 376 j.blazewicz@ekologistyka24.pl , +48 500 867 153 Why is it a bad idea to transport hazardous waste without a permit? Transporting hazardous waste without an appropriate permit violates national and international regulations, such as the European ADR Convention (concerning the carriage of dangerous goods by road). Such activities carry numerous risks: Penalties for not having a permit for transporting hazardous waste in different countries As a transporter...
Our Blog
Eco Transport
Before you arrange transport - 5 things you need to know about your waste
Waste transport is not just a matter of logistics. It is a process that requires knowledge, precision and compliance with regulations. The wrong waste classification, the wrong carrier or the wrong entry in the documents can cost you more than the transport itself. Before you outsource your transport - check these 5 things. Identifying the waste - the first and most important step The first step is to identify the waste correctly. This is a deceptively simple task, but in practice it leads to many mistakes. The main dividing line is between hazardous waste and non-hazardous waste. The former contain substances that can pose a risk to human health or the environment - such as heavy metals, chemicals or asbestos. The latter - although...
Our Blog
Waste
How to start transporting waste and make money from it (operational guide)
Jak zacząć transport odpadów? Wyobraź sobie, że to nie sprint, ale szachowa rozgrywka rozpisana na miesiące i lata. Twoje figury to zaplecze techniczne, zasady gry to przepisy i notyfikacje, a każdy ruch to procedura udokumentowana zgodnością. Pojawią się kontrole, opóźnienia i presja czasu – ale tylko ci, którzy zachowają zimną krew, wygrają tę partię. Oni nie zbijają ceny. Oni sprzedają pewność – a za pewność płaci się najwięcej. Transport odpadów to partia szachów, nie sprint Nie wygrywasz szybkością. Wygrywasz ustawieniem. Najpierw budujesz pozycję, potem atakujesz wolumenem. Otwierasz grę mapą wymogów i klasą ładunku. Wybierasz figury: tabor, telematykę, ludzi. Ustalasz plan…
Our Blog
Recycling
Used engine oil: how to turn a problem into a valuable resource?
On a day-to-day basis, we are unlikely to think about what happens to the oil we pour out in a restaurant after a fry-up or change during car maintenance. However, every drop matters - if inappropriately managed, it can become a danger to the environment and, if well stored, a valuable resource. Used engine oil, industrial oil or cooking oil is a topic worth looking into. And that is exactly what we will do in this article. Old Europe, new challenges - the continent's oil balance sheet Millions of tonnes of waste oil are generated in Europe, and the scale and nature of the waste varies greatly depending on the source. Engine and industrial oils dominate quantitatively, while cooking oil (UCO) is gaining...
Our Blog
Union without secrets
Bulgaria and Romania in the Schengen area from 1 January 2025. How will this affect waste transport?
For the country, joining the Schengen area means the abolition of border controls at internal borders with other Member States. This facilitates the free movement of people, goods, services and capital. For transport companies, this means less paperwork and faster deliveries. And will waste hauliers feel the changes when the Romanian and Bulgarian borders are opened to them from 1 January? Contact for obtaining waste transport permits e.nadolna@ekologistyka24.pl , +48 881 045 376 j.blazewicz@ekologistyka24.pl , +48 500 867 153 As members of the European Union since 2007, Bulgaria and Romania have been able to enjoy the privileges enjoyed by the other countries of the Community. Indeed, membership of the European Union brings numerous...