Pozwolenia na transport odpadów

Przygotowujemy pozwolenia na transport odpadów szybko i bez zbędnych formalności. Zaufaj naszemu wieloletniemu doświadczeniu.

Dlaczego warto z nami współpracować ?

Terminowość

Gwarantujemy szybkie oraz dokładne przygotowanie pozwoleń w wymaganym terminie.

Fachowa wiedza

Ponad 10-letnie doświadczenie w branży odpadowej i znajomość przepisów środowiskowych.

Kompleksowa obsługa

Od przygotowania dokumentów po uzyskanie pozwoleń na transport odpadów.

Minimalizacja ryzyka

Wypełnienie deklaracji bez błędów zmniejsza ryzyko sankcji finansowych.

Jak wygląda proces uzyskania pozwolenia ?

1

Konsultacja

Wstępna rozmowa, ustalenie potrzeb i sprawdzenie wymagań dla Twojej firmy.

2

Przygotowanie dokumentów

Kompletacja niezbędnych dokumentów, wypełnianie wniosków i załączników.

3

Złożenie wniosku

Przekazanie dokumentacji do odpowiedniego urzędu i monitorowanie postępów.

4

Decyzja urzędowa

W razie uwag lub poprawek pomagamy je wprowadzić, aby przyspieszyć wydanie pozwolenia.

5

Finalizacja

Odbiór decyzji i przekazanie pozwolenia. Wsparcie w dalszych procedurach, jeśli są wymagane.

Opinie naszych klientów

Najczęściej zadawane pytania

Tak, uzyskujemy zezwolenia na Polskę oraz wszystkie kraje Unii Europejskiej.

Czas realizacji zależy od złożoności dokumentów i wymagań urzędu.

Najczęściej wymagane są dane o firmie, informacje o pojazdach, rodzaj i kody odpadów. Podczas konsultacji otrzymasz od nas pełną listę potrzebnych dokumentów.

Przeważnie uprawnienia do przewozu odpadów wydawane są na czas nieokreślony. Wszystko zależy jednak od kraju lub zakresu pozwolenia. Np. w Polsce można uzyskać uprawnienia do przewozu wszystkich odpadów z katalogu na tak długo jak będzie istniała firma. Jednak w Niemczech pozwolenia są dwa – jedno na odpady niebezpieczne, inne na odpady neutralne. Podobnie jest w Szwecji.

Tak, urzędy poszczególnych krajów wymagają by przesyłane do nich dokumenty były tłumaczone . Współpracujemy z biurem tłumaczeń, które może dla Ciebie wycenić przekład dokumentów na konkretny język. Skontaktuj się z nami aby zapytać o szczegóły.

POLSKA

Tak, w transporcie odpadów w kraju wymagane oznaczenie to tablica na masce pojazdu z napisem ODPADY. Tablica musi być biała, a jej wymiary powinny wynosić 400 mm szerokości i 300 mm wysokości. Wymogi odnośnie napisu: kolor czcionki – czarny, wysokość liter – minimum 100 mm i szerokość linii minimum 15 mm.

Jeśli z powodu ograniczeń technicznych montaż tablicy o wspomnianych wyżej wymiarach nie będzie możliwy, dopuszcza się zmniejszenie:
– wymiaru tablicy do minimum 300 mm szerokości i minimum 120 mm wysokości;
– wysokości napisu „ODPADY” do minimum 80 mm i szerokości linii do minimum 12 mm.

TRANSPORT TRANSGRANICZNY

W przypadku transgranicznego transportu odpadów, stosuje się tablicę koloru białego o wymiarach jak wyżej. Umieszcza się na niej jednak wielką literę „A” koloru czarnego (od niem. ABFALL – odpady). W tym wypadku jej wysokość musi mieć minimum 200 mm i szerokość linii minimum 20 mm.

Wszystko zależy od tego jaki charakter ma dany przewóz. Jeśli przywozisz odpady z zagranicy, musisz uzupełnić zgłoszenie SENT. Podobnie w przypadku dostawy w tranzycie, a od niedawna również w eksporcie. Oprócz tego pamiętaj o standardowych dokumentach przewozowych takich jak WZ, CMR lub podobne.

W takiej sytuacji niestety narażasz się na wysokie kary finansowe. W Polsce raz uzyskany numer BDO jest co prawda ważny bezterminowo, ale musisz zadbać o to, by dane w pozwoleniu były aktualne. Jeśli natomiast podejmiesz się transportu odpadów bez numeru BDO, może cię to kosztować nawet 1 mln złotych. W Niemczech za podobne przewinienie twój portfel może się uszczuplić o kilkaset tysięcy euro. Monitoruj ważność pozwoleń i działaj z wyprzedzeniem, by być gotowym na każdą ewentualność. A jeśli potrzebujesz pomocy w odnowieniu uprawnień, zgłoś się do nas.

Niestety nie ma takiego dokumentu. Każdy kraj ustala własne zasady uzyskiwania uprawnień do przewozu odpadów, ale musi to robić w oparciu o wytyczne zawarte w unijnych przepisach, jak chociażby w Rozporządzeniu (UE) 2024/1157, które zastąpiło Rozporządzenie 1013/2006.

Jeśli chodzi o Polskę, przewoźnik odpadów nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu posiadania pozwolenia. Takie koszty w postaci opłaty rejestracyjnej i/lub rocznej oraz opłaty produktowej ponoszą inne podmioty, zarejestrowane w BDO. Jeśli natomiast chodzi o inne kraje, w Danii obowiązuje opłata roczna za obecność w rejestrze przewoźników odpadów. W przypadku Włoch natomiast należy co roku opłacać usługi przedstawiciela, sprawującego pieczę nad kontem firmy w tamtejszej bazie przewoźników.