Kierowcy coraz chętniej wybierają auta elektryczne
Pojazdy napędzane elektrycznie dają niezrównaną liczbę rozwiązań mogących sprawić, że europejski transport stanie się mniej szkodliwy dla środowiska. Jednakże rynek aut elektrycznych (na baterie lub hybrydowych) przeżywał lepsze i gorsze okresy. Zmieniło się to dopiero w ostatnim czasie.
W 2015 roku sprzedaż tych pojazdów osiągnęła ważny punkt, stanowiąc 1% ogólnoświatowego rynku motoryzacyjnego. Odnotowano wówczas sprzedaż na poziomie 145 tys. egzemplarzy (liczba ta uległa podwojeniu w porównaniu z rokiem poprzedzającym.
Dane z 2016 roku sugerują, że do końca grudnia liczba sprzedanych aut elektrycznych w dalszym ciągu będzie rosła. Przewiduje się, że na auta z napędem elektrycznym przesiądzie się dużo ponad 200 tys. kierowców europejskich. W sumie da to liczbę ponad pół miliona aut elektrycznych na drogach Starego Kontynentu.
Europa jest drugim największym rynkiem zbytu, ze szczególnym uwzględnieniem krajów takich jak Norwegia i Holandia. Nie ma jednak na kontynencie rynku aut elektrycznych z prawdziwego zdarzenia, gwarantującego infrastrukturę do ładowania pojazdów czy sprzedaż części zamiennych. Wszystko przez politykę krajów członkowskich Unii i brak zaplecza w postaci odpowiednich regulacji prawnych. To musi się zmienić jeśli Europa ma być liderem w motoryzacji elektrycznej i móc konkurować z Chinami.
Oprac. na podst. www.transportenvironment.org